HUMMER

 

Hummer

Hummer logoNázev impozantních vozů Hummer nemá oproti očekávání žádnou souvislost s HMMWV 4mořskými příšerami. Vznikly totiž roku 1979 na základě výběrového řízení americké armády na víceúčelové kolové vozidlo s vysokou průchodností, tedy High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle (HMMWV), a slovo Hummer bylo pouze zjednodušením výslovnosti. Tendru směřujícího k náhradě strojů vycházejících z obstarožních Jeepů se tehdy zúčastnily společnosti Teledyne, Chrysler Defense a AM General. Ačkoli posledně jmenovaná firma neměla připraven konkrétní projekt, podařilo se jí za pouhých jedenáct měsíců vyvinout stroj,Hummer H1 2 který výběrové řízení v roce 1983 vyhrál. Prototyp zahájil své ostré terénní zkoušky v půli roku 1980 v Nevadské poušti.
 
Hummer H1 1Armáda požadovala nejen vůz s nadprůměrnou průchodností, ale také stroj, který bude vynikat spolehlivostí a snadno se adaptuje pro různé účely. Kromě přepravy osob tak vojenští činitelé požadovali přepravu zraněných nebo instalaci hlavňové výzbroje včetně protiletadlových a protitankových zařízení. V roce 1983 obdržela společnost AM General objednávku na prvních 55 000 vozidel, k dnešnímu dni jich odebrala již více než 100 000. Hummer HMMWV
 
Vozidlo AM General Hummer, Hummer H1 3pro civil označené jako H1, je stavěno modulárním způsobem. Podle požadavků zákazníka vyvinula společnost řadu nástaveb z kompozitních i pancéřových materiálů, které se na rám upevňují pomocí rychlozámků a lze je tak velmi operativně přizpůsobit okamžitým požadavkům. Připraveno tak bylo několik desítek verzí. Mezi civilními uživateli se vozy Hummer představily zvláště v letech 1990 a 1991 v tzv. „válce v přímém přenosu“ proti Iráku. Na výrobce se začaly sypat žádosti o dodání provedení pro běžný provoz a AM General se rozhodla tyto požadavky vyslyšet. MajitelemHummer H2 1 prvního civilního Hummera se stal jeden z hlavních iniciátorů této myšlenky Arnold Schwarzenegger. Roku 1992 tak byla HMMWV 3vyrobena omezená série čítající 1 000 vozů, ale i přes jejich vysokou cenu zájem o ně stále sílil. Hummer H1 pro civilní provoz se tak definitivně představil na detroitském autosalonu v roce 1994.
 
Změnou proti vojenskému provedení byla zástavba vznětového osmiválce General Motors s objemem 6,5 l s výkonem 127 kW/3 400 ot./min., popřípadě zážehového osmiválce 5,7 s výkonem 142 kW/4 000 ot./min. (od roku 1995). Upravena byla masivní automatická převodovka GM 4L-80E s ohledem na větší

HMMWV 2

Hummer H3ekonomičnost provozu a lepší vlastnosti na dálnici. Podobně jako vojenské verze může mít i civilní provedení regulaci tlaku v pneumatikách z místa řidiče. Největších změn doznal interiér, který nabyl na komfortu, dostal bohatší palubní desku, klimatizaci, centrální zamykání nebo elektrické ovládání oken.   
 
V dnešní době se stal Hummer kultovní záležitostí. Modelovou nabídku doplňují typy H2 a H3, které ve větší míře využívají mechanických skupin General Motors.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Výběr dle kategorie


Nápověda k search +

- napište požadované klíčové slovo (neklikejte, nemačkejte Enter)
- napište minimálně 3 písmena
- výsledky hledání můžete více omezit použitím více klíčových slov (např. vana mondeo)
- používejte jednotlivá klíčová (např. filtr green punto)
- hledání nerozlišuje diakritiku
- hledá v názvu kategorie, názvu produktu a kódu zboží
- najetím myši na text se zobrazí obrázek, popis a cena zboží
- kliknutím na odkaz zobrazit na pravé straně se zobrazí všechny nalezené položky
- kliknutím na odkaz načíst další se načte více nalezených položek